Gwarancja jakości na produkty
Firma PIOTROWICE Sp. z o.o. gwarantuje wysoką jakość i deklarowane (zgodne z danymi zamieszczonymi na opakowaniach) parametry wszystkich swoich produktów oraz zachowanie przez nie odpowiednich cech użytkowych pod warunkiem właściwego, zgodnego z zaleceniami ich przechowywania i wbudowania.
Produkty te podlegają rocznej rękojmi za wady zgodnie z zapisami Kodeksu Cywilnego (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Dz. U. 64.16.93) lub dwuletniej rękojmi za wady, zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014.827). W obu wyżej opisanych przypadkach termin liczy się od dnia wydania produktu. Wyjątek stanowią produkty wchodzące w skład systemów ociepleń ALPOL, kleje do okładzin, spoiny elastyczne oraz nanoprodukty, które objęte są 5-letnią gwarancją zgodnie ze szczegółowymi warunkami gwarancji umieszczonymi na stronie internetowej. 5-letnia gwarancja dla tych produktów nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień konsumenta wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową.
Szczegółowe informacje dla produktów objętych 5-letnią gwarancją dotyczące: przedmiotu gwarancji, zakresu gwarancji, warunków jej udzielania, a także wyłączenia odpowiedzialności producenta, jego zobowiązania w tym wymagania odnośnie składania reklamacji zamieszczone są w warunkach gwarancji.
W przypadku produktów marki ALPOL nie objętych 5 letnią gwarancją reklamacja może zostać zgłoszona przez kupującego do sprzedawcy. Relacja ta wynika z wymienionych wyżej ustaw, które odnoszą się właśnie do relacji pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Zgłoszenie reklamacyjne powinno mieć formę pisemną i zawierać :
Należy w tym miejscu wspomnieć jednak o pewnych ograniczeniach odpowiedzialności producenta. Producent nie ponosi odpowiedzialności za:
W przypadku uznania reklamacji na produkt wbudowany, producent zobowiązany jest do naprawy szkody na zasadach uzgodnionych przez strony, albo w sposób określony w obowiązujących przepisach prawa.
W przypadku wystąpienia rozbieżności w ocenie powodów wystąpienia wady, decydujące znaczenie będzie miała ekspertyza przeprowadzona przez uzgodnionego przez strony rzeczoznawcę lub jednostkę badawczą, w oparciu o obowiązujące normy. Koszty ekspertyzy ponosić będzie strona, na której niekorzyść reklamacja będzie rozpatrzona.